Чому мій результат відрізняється від заявленої швидкості провайдера?
Працюючи в одному з провайдерів, я постійно стикався з критикою про те, що провайдер обманює і не виконує умови договору. Після довгих дискусій з користувачами, я вирішив створити власний ресурс Speedtest в якому я був би впевнений на 100%.
Головна причина створення даного ресурсу - користувач обирає не оптимальний сервер.
|
Добре, я обрав правильний сервер, але мій результат далекий від заявленої швидкості провайдера! Що мені робити?
Давайте розглянемо цю діаграму і зрозуміємо чому провайдер/технічна підтримка ставить одне й те ж саме питання "Ви підключені на пряму кабелем або через роутер?"
Між сервером Speedtest та мережею Internet немає проблем.
Звичайно ви запитаєте чому!?
Коли я працював керівником відділу побудови та моніторингу мережі, то даний сервер розташовувався у нашому дата центрі і я був впевнений в тому, що він не завантажений і може надати необхідну пропускну здатність.
Звісно, що наступним питанням буде - а якщо я не ваш абонент?
Це хороше запитання, але якщо ви потрапили на цей ресурс, то ймовірно ви шукали Український Speedtest у даному випадку, ваш провайдер, швидше за все, розташований в Україні, а значить - він буде підключений до однієї з українських точок обміну - UA-IX або DTEL-IX.
вы можете спросить: "А де тут перевага?"
Перевага у тому, що практично всі провайдери входять у дані точки обміну і проблем з пропускною спроможністю тут не може бути суто теоретично, тому що розширення пропускної здатності не впливає на вартість платежів за канал передачі даних. Ну і ложка дьогтю - на даному speedtest сайті, ви зможете перевірити тільки тариф "Україна", а для перевірки доступу до закордонних ресурсів я рекомендую використовувати speedtest.tel.
Так що ж мені робити, якщо мій тариф 100 Mbit/s і більш, а я бачу відмінний результат?
Рекомендації щодо вирішення цієї проблеми:
- Включити комп'ютер на пряму кабелем без роутера і перевірити ще раз.
Чому це важливо? На це є декілька причи:
- Проблема №1 - проблема з Wi-Fi у разі, якщо ви його використовуєте. З проблемою Wi-Fi можна відзначити наступні
1) Ви мешкаєте у багатоповерховому будинку, отже існує дуже багато перешкод від сусідніх точок доступу і, як варіант, вирішення даної проблеми зводиться до вибору вільного каналу або купівлі нового Wi-Fi роутера з підтримкою 5 Ghz за умови, що ваші пристрої підтримують даний тип з'єднання.
2) Ваш комп'ютер/планшет /телефон з'єднався не на тому стандарті (наприклад ваш роутер підтримує a/b/g/n), а ваш пристрій працює тільки в "g", ось через це ви можете бачити швидкість до 3 мегабайт за секунду ( цю швидкість показують програми Firefox, Safari, Crome) ну або результати speedtest ~ 24 Mbit/s.
2.1) Обидва пристрої (комп'ютер та роутер) працюють в N стандарті, але заповітної швидкості немає. Як правило, дана проблема описана в пункті №1.
Слід звернути увагу на схему модуляції - MSC0 та ширину каналу - 20Mhz, з таблиці можна зрозуміти яка швидкість може бути (OS X досить розумна система і відображає цей параметр - 54 Mbit/s). Для користувачів Windows можна навести на іконку з Wi-Fi (але про режим модуляції дізнатися, на жаль, не можна).
HT MCS Index | Spatial Streams | Modulation & Coding | Data Rate (GI = 800ns) | Data Rate (GI = 400ns) | Data Rate (GI = 800ns) | Data Rate (GI = 400ns) |
20MHz | 20MHz | 40MHz | 40MHz | |||
0 | 1 | BPSK 1/2 | 6.5 | 7.2 | 13.5 | 15 |
1 | 1 | QPSK 1/2 | 13 | 14.4 | 27 | 30 |
2 | 1 | QPSK 3/4 | 19.5 | 21.7 | 40.5 | 45 |
3 | 1 | 16-QAM 1/2 | 26 | 28.9 | 54 | 60 |
4 | 1 | 16-QAM 3/4 | 39 | 43.3 | 81 | 90 |
5 | 1 | 64-QAM 2/3 | 52 | 57.8 | 108 | 120 |
6 | 1 | 64-QAM 3/4 | 58.5 | 65 | 121.5 | 135 |
7 | 1 | 64-QAM 5/6 | 65 | 72.2 | 135 | 150 |
1 | 256-QAM 3/4 | 78 | 86.7 | 162 | 180 | |
1 | 256-QAM 5/6 | n/a | n/a | 180 | 200 | |
8 | 2 | BPSK 1/2 | 13 | 14.4 | 27 | 30 |
9 | 2 | QPSK 1/2 | 26 | 28.9 | 54 | 60 |
10 | 2 | QPSK 3/4 | 39 | 43.3 | 81 | 90 |
11 | 2 | 16-QAM 1/2 | 52 | 57.8 | 108 | 120 |
12 | 2 | 16-QAM 3/4 | 78 | 86.7 | 162 | 180 |
13 | 2 | 64-QAM 2/3 | 104 | 115.6 | 216 | 240 |
14 | 2 | 64-QAM 3/4 | 117 | 130.3 | 243 | 270 |
15 | 2 | 64-QAM 5/6 | 130 | 144.4 | 270 | 300 |
У зазначеній таблиці не наведені значення для смуги 80 Mhz (стандарт AC).
Для комп'ютерів, працюючих на Windows утиліта - NetStumbler , а для OS X існує добра утиліта - iStumbler.
Звісно, для власників Android пристроїв є хороша утиліта - Wifi Analyzer.
Я думаю, що з даного графіка вже можна зрозуміти як засмічений ефір і необхідність придвання нового роутера з підтримкою 5 Ghz!!!
3) Наступна проблема - "слабкий" процесор в роутері, що не дозволяє отримати велику швидкість. Наприклад DIR-100 або WRT54GC не дозволить отримати більше 30 Mbit / s!
Ось чому, технічна підтримка просить включити комп'ютер на "пряму", тобто без участі роутера.
4) Наступна проблема вже пов'язана зі зв'язком і визначити її можна без дзвінка до технічної підтримки. Для цього нам знадобиться корисна утиліта - mtr. Для Windows вона називається- WinMTR. Для користувачив OS X інструкція з установки mtr, також її можна встановити за допомогою mac ports - sudo port install mtr.
На даному скріншоті видно втрату пакетів в 47% на 9м вузлі і це пов'язано не з провайдером, який надає послугу, а з самим сервісом.
Якби втрати пакетів починалися на 1м вузлі, то проблема у мене виникла б з маршрутизатором, якщо на 2м вузлі - проблема зі зв'язком між роутером і провайдером (також дані втрати можуть з'являтися при максимальному завантаженні каналу), на 3м вузлі - проблеми з каналом у провайдера....